söndag 17 april 2011

Uppe i ottan!


Visst är det konstigt att man inte kan sova fast man är jättetrött? Vaknade kl 7 och kunde inte somna om, låg och vände och vred en timme innan jag gav upp. Har dessutom sovit jättedåligt inatt. Varit uppe ungefär en gång i timmen för att kissa och sträcka på benen. Vänt och vridit hela natten och måste byta ställning ofta p g a kramper och domningar i ben och höfter, jättejobbigt! Jaja, det blir väl till att lägga sig mitt på dagen istället...


Sömnlös



Igår var Frank och jag ganska så flitiga, känns jättebra. Vi fick möblerat om lite i storarummet så vi fick in kläderna från sovrummet där. Så nu är det gjort plats för lilltjejens säng i sovrummet. Det är klart att det är jättetrist att ha alla kläder i storarummet, och inte nog med att det ser väldigt tråkigt ut så samlar det en massa damm oxå ju. Men vi har inget val i nuläget och det är bara att göra det bästa av situationen. Och det blev helt ok faktiskt, jag fick klurat lite och kom fram till en helt ok lösning så man slipper ha kläderna mitt i rummet eller utstickande från en vägg. Känns toppen att det är gjort nu iaf!


*

Fick oxå påbörjat min förlossningsplan, d v s ett brev som man lägger bland sina papper till förlossningen. På så sätt kan dem läsa vilka önskningar man har, t ex smärtlindring, mediciner man tar, allergier m.m. Likaså fick jag börjat med min lista på saker jag ska packa ner till BB, både saker till mig och bebben, men oxå till Frank om han ska stanna över natten. Ganska mycket att tänka på så det känns bra att ha skrivit en lista så man inte glömmer något.


*


Frank och jag bakade oxå Leilas äpplekaka igår, går ganska snabbt om man hjälps åt. Frank skalade och klyftade äpplena medan jag gjorde degen. Köpte faktiskt en riktigt smart grej just för detta ändamål. Har sett den länge men alltid tyckt den var "onödig", men inte alls! Den är väldigt smart och sparar mycket tid när du ska klyfta många äpplen.




Smart hjälpmedel


Leilas American apple pie!

Yummi!

*

Vill du oxå prova? Här kommer länken till receptet:

http://www.recept.nu/1.121363/leila_lindholm/efterratter_godis/mjol/american_apple_pie

Ska dock tillägga att jag inte kunde göra samma deg som i Leilas recept utan gör egen glutenfri :o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar